blog blog .

blog

ویلچر

راهنمای کامل خرید ویلچر برقی

ویلچر معمولا دارای چهار تا شش چرخ هستند که می‎توانند به ثبات افراد کمک کرده و دارای باتری‌هایی هستند که پیش از طی کردن مسیر نیاز به شارژ خواهند داشت. صندلی‌های چرخ‌دار به گونه‌ای طراحی شده‌اند که نیازی نیست افراد قدرت بدنی بالایی برای کار با آنها داشته باشند.

زمانی که افراد توانایی راه رفتن خود را از دست می‌دهند به استفاده از وسایل نقلیه موتوری همچون انواع ویلچر برقی روی می‌آورند که این صندلی‎های چرخدار الکتریکی عموما بین چهار تا شش چرخ دارند و می‌توانند با توجه به مشخصات کاربر طراحی شوند.

ویلچر برقی

امروزه قیمت ویلچر برقی متناسب با مواردی که در ساخت آنها به کار گرفته شده و بر اساس توانایی‌هایی که دارند دسته بندی می‌شوند. به بیانی دیگر مواردی همچون وزن فرد، محدوده سفر، سرعت حرکت، نحوه حمل‌ونقل اعم از قابلیت‌هایی همچون تاشو، جدا شونده و غیره می‎توانند بر روی قیمت این محصولات تاثیر بگذارند.

چه کسانی باید از صندلی چرخ‌دار الکتریکی استفاده کنند؟

یک صندلی چرخ‌دار به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند جایگزینی مفید برای هر کسی باشد که قادر به کار کردن با صندلی چرخ‌دار دستی نیستند و یا کار کردن با آنها برایشان ضرر دارد. افرادی که به علت بیماری‌های دائمی یا پیشرفته ناتوان در تحرک هستند می‎توانند از ویلچر برقی به طور قابل توجهی بهره‌مند شوند.

نحوه انتخاب بهترین صندلی چرخ‎دار الکتریکی

اگر با ویلچر برقی مسافرتی و انواع آنها آشنایی ندارید می‎توانید انواع آنها را به صورت آنلاین بررسی کنید. در حالت معمول یک ویلچر برقی مناسب باید موارد زیر را شامل شود:

بسیاری از صندلی‎هایچرخ‌دار دارای قدرت حمل بالایی بوده و به همین دلیل امروزه ویلچر برقی سبک موجود بوده که می‎توان در سفرها به راحتی از آنها استفاده کرد.

چرخ‎های جلوی صندلی‎های چرخ‎دار برقیبزرگ بوده و دارای قدرت کشش خوبی هستند.

صندلی‎های چرخ‌دار با قدرت چرخان دارای سه مجموعه چرخ‌های کوچک در جلو و عقب و چرخ‌های بزرگ در وسط هستند.

چرخ عقب ویلچرهای برقی به صورت کوچک طراحی شده‌اند که موجب می‎شوند از پشت به صندلی فشار وارد کرده و این فشار به کاربران کمک می‎کند تا بتوانند به خوبی بر روی زمین‎های سخت حرکت کنند.

ویلچر برقی ارزان مناسب برای افرادی است که وزن آنها زیر 150 کیلوگرم است.

پس از بررسی موارد عنوان شده و تعیین اینکه کدام نوع ویلچر مناسب با نیازهای شما است حال باید سایر ویژگی‌های راحتی که به طور استاندارد شامل هزینه، حداکثر وزن محصول و باتری‌های همراه بوده را در نظر بگیرید.

ویژگی‌های یک ویلچر برقی

از جمله ویژگی‎هایی که توسط کاربران صندلی‌های چرخ‌دار عنوان شده‌اند و بسیار مهم هستند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که این موارد می‎توانند در قیمت ویلچر برقی نیز تاثیر بگذارند:

 

بهره‎گیری از تمامی جنبه های سیستم صندلی:

این امر شامل استفاده از بالشتک‌هایی است که وجود آنها به عنوان یک مورد حمایتی از افراد در قسمت پشت سر استفاده می‏شود و می‌تواند در اندازه‎ها و موقعیت‌های مختلف سفارشی‎سازی شود.

 

کاهش فشار به کاربران:

این صندلی‌‎ها موجب جلوگیری از زخم‌هایی می‎شود که براساس فشار به کاربران ایجاد می‎شوند. در نظر داشتن این امر می‎تواند برای بزرگسالان سالمندی که دارای پوستی نازک و حساس هستند و پوست‌شان به سرعت کبود می‏شود بسیار مهم باشد. این صندلی‎ها با افزایش قابلیت استراحت پاها می‎توانند به کاهش تورم پاها نیز کمک کنند.

 

وزن مناسب صندلی‌ها:

صندلی‎های چرخ‌دار متوسط ​​دارای وزنی معادل 19 کیلوگرم هستند و می‎توانند از روی بیشتر سطوحی که کاربران ممکن است مایل به عبور از آنها باشد، عبور کنند.

 

میزان عمر باتری:

اکثر صندلی‌های چرخ‌دار دارای دو باتری هستند که هر باتری می‌تواند حدود 10 مایل را به طور کامل طی کند. عمر باتری‌ها به طور متوسط بین سه تا پنج سال بوده و در واقع طول عمر باتری بستگی به عوامل بسیاری از جمله میزان استفاده از وسیله دارد.

 

قابلیت بالا در حمل‌ونقل:

بهره‎گیری از ویلچر برقی سبک بسیار آسان بوده و دارای انعطاف بالایی است به گونه‎ای که حمل‌ونقلی آسان را ممکن می‎سازد. این صندلی‎ها عموما دارای وزنی سبک و از جنس آلومینیومی قوی و موادی بادوام هستند که افراد را با وزن بالای 120 کیلوگرم پشتیبانی می‌کنند. قدرت چرخش این صندلی‌ها فوق العاده بالا بوده و دارای دستگیره‌های پلاستیکی به جهت پشتیبانی راحت و قابل اعتماد است.

 

قابلیت قفل ترمز دستی:

ترمز دستی می‎تواند یک سواری امن را فراهم آورد به گونه‌ای که تنها فشار دادن قفل چرخ‌های عقب در محل آن هم بدون خم شدن منجر به ترمز و توقف وسیله خواهد شد.

 

قابلیت استفاده بالا:

این صندلی‎های چرخ‎دار دارای یک اهرم دستی در پشت صندلی‌ها هستند که می‎تواند موجب شود تا صندلی‎ها به راحتی به عقب برگردند. در این صورت استفاده از صندلی‎های چرخ‌دار برقی بسیار راحت‌تر از صندلی‌های چرخ‌دار سنتی خواهد بود و می‎توان ویلچر برقی مسافرتی را برای بزرگسالان در هنگام مسافرت به همراه داشت.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۵۸:۳۸ توسط:admin موضوع: نظرات (0)